پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 230359
ظريف: تحريم‌هاي آمريکا در دوران کرونا برابر با «تروريسم پزشکي» است
تاریخ انتشار : 1399/07/07 09:07:02
نمایش : 1373
وزير امور خارجه کشورمان در‌ گفت‌وگو با شبکه راشاتودي روسيه تاکيد کرد که تحريم‌هاي آمريکا جلوي مبارزه با ويروس کرونا را مي‌گيرد و مانع از خريد تجهيزات پزشکي حياتي مي‌شود.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، محمد جواد ظريف تصريح کرد که به دليل تحريم‌هاي آمريکا ، ايران نمي‌تواند از پول خود در خارج از کشور استفاده کند تا به واکسن‌هاي ويروس کرونا دسترسي داشته باشد.

وزير امور خارجه افزود، هرچيزي که آمريکايي‌ها مي‌گويند درباره اينکه تحريمها تاثيري بر اقلام بشردوستانه ندارد، دروغ است و اين اساسا تروريسم پزشکي است. 

    ظريف: اميدواريم شاهد مهار هرچه سريع‌تر «کرونا» باشيم
    جزئيات گفتگوي تلفني ظريف و همتاي قزاقستاني
    ليست تجهيزات پزشکي مورد نياز ايران براي مقابله با کرونا در توئيت ظريف
    ظريف براي مذاکره با آمريکا شرط گذاشت
    ظريف: تحريم‌هاي آمريکا باعث تغيير سياست منطقه‌اي ايران نمي‌شود

ظريف همچنين در پاسخ به سوالي درباره استفاده يکجانبه آمريکا از مکانيسم ماشه ، خاطر نشان کرد که اگرچه آمريکا «توان مالي» دارد اما اکثريت اعضاي شوراي امنيت با اين اقدام مخالفت کردند.

اين ديپلمات کشورمان اظهار داشت که کشورها در گوشه و کنار جهان به صورت فزاينده‌اي از دلار فاصله مي‌گيرند تا از خود در مقابل ديکته‌هاي اقتصادي واشنگتن محافظت کنند.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html